Latar mig igen

Sitter i biblioteket och latar mig igen. Mendet är så jevla svårt att hitta någonstans att sitta nu i biblioteket. Det är såå mycket folk. Så jag sitter typ på golvet och massa folk går förbi hela tiden. Visst, det är väl rätt kul att se vad för folk som studerar här på universitetet men inte så smidigt att plugga på golvet kanske.

Seriöst jag tror jag börjar bli dum, tänker inte riktigt längre. Skyller på dålig sömn. Ok, jag ska vara ärlig. Vill faktiskt inte skriva varför jag är dum. Skäms för mycket för det. Rätt dumt i sig.

Som sagt tänker inte så mycket längre, men i början hade jag massa tid att tänka. Vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt.

Tänk dig att du plötsligt vaknar upp en dag och du inser att du är 80år. Du vet självklart det, men det är nu du verkligen inser det och du ser tillbaka på ditt liv. Vad är det du kommer att se? Du gick ut grundskolan, gymnasiet, reste lite, kanske till asien och lite runt om i europa. Började plugga på universitet och klarade dig riktigt bra. För när du tog din examen hade du redan flera bra jobberbjudanden som väntade på dig. Du tog det jobbet som du ansåg vara bäst iden situationen, bra lön och bra karriärmöjligheter. Men det var inte lätt i början du var tvungen att jobba många timmar i veckan och mycket resande. Efter några år fick du en befodran och din lönecheck blev fetare. Du träffade en person som du klickar med och vips så gifte ni er. Ni fick två barn, skaffade ett hus i ett fint ställe i förorten. Varje år åkte ni någonstans för att slappna av.

Jobbet kändes inte lika stimulerande längre men du jobbade kvar för att du har ett hus som du måste betala av och barn du måste försörja. De växer upp, flyttar ut och skaffar egna familjer. Ni insåg att huset var för stort för endast två personer så ni flyttade in till en liten och mysig lägenhet. Tiden gick och du gick i pension, då och då träffade du barn och barnbarnen. Och nu är du här. 80år, bor ihop med en person som du älskar, har underbara barn och barnbarn. Men det känns som om tiden gick så snabbt. Så mycket som du ville hinna med och som du inte hann med.

Undrar hur det skulle ha känts. Tänk om jag är den personen. Eller kommer mitt liv se annorlunda ut?

6 reaktioner på ”Latar mig igen

  1. Your life will be change by people around and the environment you are living in now. Jag har också börjat titta eller youtube hittade lite gamla seriers mv att kolla på . Artister är nu kanske 30 till 40 bast. Jag är bara 20 år, men efter varje en liten förändring oavsett om det är negative eller positiva förändringar så har vi hunnit innan att inse blivit äldre å mognare .Detta omedvetna är bara en kraft som trycker oss framåt på nåt sätt . Ha det bäst ^^, kram

      • Haha, Har du hunnit bli ko-ko Toni? 😛

        Jag tror att du kanske behöver uppskatta det du har framför dig mer.
        Jag börjar komma in i filosofin att vara tacksam för varjre dag jag vaknar och att det är en ny dag.
        Dom brukar ju säga ”carpe diem”.

      • Det ar inte det att jag inte uppskattar det jag har, eller lite granna kanske. Det bara slog mig haromdan. Jag tror jag har blivit lite ko-ko.

Kommentera

