Första skolveckan och livsavgörande dilemma

Nu är den första skolveckan slut och jag sitter i biblan djupt försjunken i ett väldigt dilemma som kan vara livs avgörande.

Ska jag köpa kursböckerna eller inte?

Om man lånar dem får man bara låna dem i fyra dagar. Scanna dem orkar jag inte heller. Haha.

Skolan denna vecka har varit ok, jag var faktiskt lite orolig över hur jag skulle klara föreläsningarna. Men än så länge har det fungerat bra faktiskt. Fattar det mesta. Tror jag fattar det viktigaste.

Imorgon ska jag tillbaka till Brisbane igen med några kompisar från gold coast. Vi ska kolla in något event. Vet inte riktigt vad det är faktiskt. Hänger bara med för att ha något att göra. Jag kan ju plugga ifs. Men umgås med dem är nog roligare och det ger förmodligen mer.

Men jag hörde rykten om att det skulle vara massa djur etc där. Så jag hoppas det blir kul. Osså kommer jag träff de från Brisbane igen också.

Annars så händer det inte så mycket. Jo, förresten har köpt en cykel. 700kr typ. Med hjälm och pump. Jag undrar hur mycket jag kommer att använda den.

Du får ha det bra var du nu är och på återseende.

6 reaktioner på ”Första skolveckan och livsavgörande dilemma

  1. Jag har världens håltimmar nu. Ah alltid roligare att hänga med ut när man är utanför Sverige. Vadå använder läraren inte engelska till föreläsningar ? XD.. Djur vilka roliga / busiga djur . Kram

  2. Du är härliga du Toni. Hjälm och pump :p
    Köp Böckerna. ”when in doubt, be a consumer”.
    Skämt å sido. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra.

    • Haha!

      Är jag rationell eller vadå? Skiter i kursböckerna och köper en cykel som jag inte ens är säker på att jag kommer att använda.. 😛

Kommentera

