Byron Bay

Kom hem igår ifrån Byron Bay. Fan vilken otur vi hade med vädret asså, men det var fruktansvärt kul. Besökte typ ett zoo med bara australiensiska djur. Var faktiskt inget speciellt eftersom jag redan hade varit i Dream World och sett de flesta där.

Under resan testade jag även på Sea kayaking och surfing. Kayakingen var typ en himla massa paddlande, haha, föll ur båten. Typ svårt att förklara. Men om du testar på det själv så kommer du att märka att det inte är några större problem att komma ut eller paddla runt i havet faktiskt. Det lite luriga är att komma tillbaka till stranden eftersom man inte riktigt ser vågorna när man paddlar och de kommer bakom en. Iaf paddlade två och två. Den jag paddlade blev typ sjösjuk, stackarn.

Surfingen däremot. Det var riktigt kul, men asså shiet. att komma ut i havet var jobbigt. Vågorna bara knuffar till en hela tiden. Typ bara ”Mohahaha, Tror du att du kan ta dig ut i havet. Då har du fel!” Våg efter våg kom typ hela tiden och havsbottnen var inte precis jämn så helt plötsligt så nådde jag liksom inte botten och knuffades tillbaka typ halvägs in till stranden igen. Men jag lyckades faktiskt fånga några vågor och ställa mig på brädan. Grymt var det. Det svåra var att fånga en bra våg. Man måste typ paddla i tid och paddla snabbt, annars så missar man bara vågen. Och eftersom jag inte har tränat något typ det senaste 6 månaderna kan du ju tänka dig hur jevla trött jag var efteråt.

Btw, på vägen tillbaka till bussen så såg vi massa små krabater hoppa runt i gräset. Först trodde vi att det var insekter. Men så kollade vi närmare på dem osså var det små grodor. Alltså hur små som helst. Typ lika liten som min tumnagel. Hur söta som helst. Det var så många av dem också. Ville typ inte trampa ihjäl dem direkt.

Är så jevla seg idag va. Åkte ju dit med första årstudenter. Fan va de dricker asså. Typ fulla 24/7 nästan iaf. Jag bah ne, jag ska inte ha mer. Typ dagen innan vi skulle dra hem så blandade de ner någon jevla punsch eller bål tror jag det heter på svenska.  Bara massa billig alkohol. Inte för att det finns någon billig alkohol här direkt men det billigaste de kunde hitta. Det var typ vin, vodka, champagne och någon juice. Jag kan ju säga såhär, juicen var ju inte en stor del av bålet. Jag hade paddlat kayak så jag visste inte vad det var i blandningen. Typ alla drack ur det och det smakade rätt gott ändå. Fan att jag inte tog kort på det. Iaf. Gick typ en plastmugg. Du vet hur liten en sån är. Engångsmugg typ. Drack typ två sånna på typ 30 min. Fan va borta jag började känna mig och klockan var typ 8 på kvällen. Jag bara ”WTF! Visst att jag har lätt för att bli full men det här är ju skrattretande.” Osså skratta jag. Ok, jag kanske inte sa så för att jag försöker undvika svenskar men. Jag tänkte det iaf.

Fattar inte riktigt hur alla bloggare hinner blogga så jevla ofta. Jag gör så mycket att jag inte ens hinner skriva ner allting. Plus att internet i huset suger. Så jag typ öppnar wordpress, tar typ tusen år. Sen så ska jag logga in, väntar några tusen år igen. Sen till slut står det. Websidan kan inte hittas. Yeah! Då blir jag så jevla pepp på att skriva nåt.

Å andra sidan är det bra att internet är så jevla segt för då får jag massa tid att göra annat. Jag undrar hur många månader om året som man slösurfar om man slår ihop allting. Kanske inte månader men några veckor iaf.

 

3 reaktioner på ”Byron Bay

  1. Ja, det riktigt synd att du inte tog någon bild på blandningen . Havs aktivieter handlar mycket om tekniker å tur med vågorna nog xD.. Tur att de inte blandade i kinesiska vin å sånt då. Btw fortsätt slänga korta respektive långa inlägg.. XD .. Kram så länge ..

Kommentera

