Visdomsord

Det finns så många visdomsord. Fan va smart man skulle ha varit om man fattade dem alla. Fast det är väl lite tur det också. Det gör ju livet till ett mysterium som vi alla upptäcker på vårt lilla egna vis. Som vårt lilla egna äventyr. Men ibland önskar jag ändå att jag hade en manual för hur man är en människa som en känd man en gång sa. ”Hur man är en människa 101”. Skulle lätt ha läst den, men skulle förmodligen inte fatta någonting.

Så många äldre som säger åt mig vad jag ska göra och vad jag inte ska göra, ändå gör jag det och upptäcker att de har rätt. Skulle jag ha lyssnat på dem skulle jag ha undvikit ”misstaget”, men jag skulle aldrig haft den erfarenheten. Och det är ju inte så att de som är äldre aldrig har fel heller. Lyssnar man på andra så kommer man aldrig på något nytt heller.

Här är bara ett axplock av alla som jag tycker är värda att tänka över.

At some point, you have to realize that some people can stay in your heart but not in your life.

Sometimes we don’t understand the situation, until we’ve been hurt.

Relationships isn’t based on how much time you spent together its based on what you built together

Perhaps, part of the reason why we hold on to something so tight for so long, is because we fear that something so great won’t happen twice.

Maybe it’s not always about trying to fix something that is broken. Maybe it’s about starting over and creating something better. -Samantha Goodwin

No matter how bad you think your life is, wake up each day and be thankful for what you have. Someone somewhere is fighting just to survive.

Life doesn’t change, but people do. So learn to accept that not everybody is who you thought you knew.

Sometimes trusting a friend is the hardest thing to do. Even the closest friends can become your enemies.

Perhaps our eyes need to be washed by our tears once in a while, so we can see life with a clearer view again..

Alla kommer från ”Best Quotes” på facebook

Kommentera

