Vem är du?

Vad är du för person? Vem är jag? Vem är jag för person?

Tror du att det inte går att ändra på den du är?

Vad är jag påväg?

Funderat mycket på det. När har man fått en identitet egentligen. Och vad är det som bestämmer hur man blir?

Alla begreppen är så luddiga. Ibland tror jag att jag har fått grepp om det, men ett ögonblick efter är det försvunnet. Jag undrar seriöst hur mitt liv kommer att se ut lite längre fram. 2012, planeras att bli chill året deluxe. Det är tveksamt om det kommer att hända. Speciellt om man är jag.

I vissa sammanhang känner jag mig rätt gammal faktiskt. Fan, snart ska man fixa barn och familj liksom hur ska jag hinna med allting egentligen. Ha kul, resa runt och karriär innan jag blir som alla andra som lever så inrutat i sina rutiner att alla dagar blir som en enda smörja. Kommer du ihåg en dag så kommer du ihåg iaf hälften av alla dagarna under året om inte mer. Man stannar på något sätt.

Jag är väl fortfarande rätt ung och rastlös. Vill så mycket, men vet ändå inte riktigt vad jag vill. Snart är utbildningen avslutad och den naturliga vägen är väl att ta ett jobb som ger en chansen att avancera och göra karriär. Frågan är då, hur ska man hinna ha kul egentligen. Påvägen..

Ska jag vara ärlig känner jag faktiskt inte för att jobba, inte för att plugga heller. Jag vill göra skillnad någonstans…

Äsch, babblar bara massa skit.

Lämnar över lägenheten idag. Ska plocka undan det sista och dammsuga sen lämnar jag göteborg.

Kommentera

