tredje advent, lever på mina reserver.

Sista veckan nu innan jul. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

T ex så hittade vi en mening som jag hade skrivit i arbetet

”Fast det är inte de tror inte att det är främst det som medarbetarna tänker på”

Va fan tänkte jag på liksom, svenska två. Eller till och med Svenska för invandrare, eller kanske psykologen…

O idag asså, kom till min ytterdörr och tog upp mina nycklar för att komma in. Och den passade inte. *Va fan, har någon pajjat låset!* Försökte typ pressa in nyckeln. Jag har ju tappat bort min blip grej så jag skulle inte ha kommit in. asså jag skäms lite för hur arg och irriterad jag blev. Sedan upptäckte jag att jag hade fel nycklar…. Haha är jag smart eller är jag smart.

Fan va jag hoppas på mycket ledigt asså.

Det hände en rätt rolig grej på jobbet idag iaf. Typ satt i kassan, osså kom det två tjejer, stamgäster typ. Hade typ dragit alla varorna, o frågade ”Var det bra så?” Hon bara ”Nej!” och typ stirra på mig, jag stirrade tillbaka. Tog typ ett tag innan jag kopplade, självklart. Ciggen, vet liksom vilka cigg de tycker om. Och de vet att jag vet. Så det blir lite konstigt. tjötade lite med dem innan de drog. E man lat så är man. Vissa kunder är faktiskt riktigt härliga.

5 reaktioner på ”tredje advent, lever på mina reserver.

  1. Mm den meningen skrev du nog när du var inne i din drömvärld eller när du var riktigt trött. Nästa gång vilar tillräcklig mycket innan du skriva i arbetet igen . Toni 🙂

Kommentera

